EVENIMENTE

Targul educational „Zilele Invatarii Permanente” a ajuns la a doua editie

 

Ministerul Educatiei Nationale organizeaza in perioada 11-12 decembrie 2013, targul educational „Zilele Invatarii Permanente”, primul eveniment dedicat invatarii continue, educatiei non-formale si informale din Romania. Evenimentul se afla la cea de-a doua editie si este gazduit de Casa Corpului Didactic din Bucuresti. Profesorii si elevii sunt invitati la targ sa redescopere bucuria invatarii, sa prezinte cele mai frumoase proiecte de educatie non-formala in care au fost implicati si sa participe la workhop-uri si seminarii creative de comunicare.

„Zilele Invatarii Permanente” ofera oportunitatea profesorilor si elevilor de a participa la o serie de ateliere de lucru, organizate cu scopul de a crea premisele unui nou tip de relatie profesor-elev, aceea in care ambii invata, sunt creativi si receptivi la nevoile celuilalt. Workshop-urile si seminariile sustinute in cadrul targului sunt menite sa faciliteze problemele de comunicare de la nivelul scoli, sa creeze profesorilor si elevilor posibilitatea de a avea o comunicare speciala, personalizata si de a le consolida si mai mult increderea in valorile invatarii.

Evenimentul va concentra toate metodele de invatare, va pune la dispozitia elevilor si profesorilor alternative de formare educationala si va fi un prilej important pentru profesori sa socializeze si sa impartaseasca din propriile experiente cu elevii. Ei vor putea participa la ateliere de lucru bazate pe jocuri de teatru, de improvizatie, exercitii de analiza tranzactionala sau de comunicare prin percutie, creand un spatiu intim destinat intrebarilor si explorarii raspunsurilor legate de dificultatile concrete intervenite in relatia elev-profesor.

Targul educational „Zilele Invatarii Permanente” aduce un element de noutate in domeniul LifeLong Learning prin promovarea unor noi tipuri de invatare si activitati extra-scolare, care pe termen lung, contribuie la perfectionarea competentelor cheie si profesionale ale elevilor, valorizand in mod constant oferta de programe scolare.

Evenimentul este realizat in cadrul proiectului POSDRU/57/1.3./S/30074 “Facilitator pentru invatarea permanenta in scoala – o noua calificare didactica pentru o scoala care invata!”, sustinut de Ministerul Educatiei Nationale in parteneriat cu Institutul de stiinte ale Educatiei, Red Point SA si BiG Media Relatii Publice SRL si este finantat din Fondul Social European – Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa Prioritara 1, Domeniul Major de Interventie 1.3.

  Contact media: Ruxandra Simion Expert comunicare- BiG Media Relatii Publice Telefon: 0733.077.909 Mail: simionruxandra@yahoo.com      

 

 

Seminar

Deschiderea Centrului Partener de Învăţare Permanentă Oradea

29 octombrie 2013, Oradea

Ministerul Educaţiei Naționale

în parteneriat cu

Institutul de Științe ale Educației

Big Media Relaţii Publice

și The Red Point SA

vă invită la seminarul de lansare al

Centrului Partener de Învăţare Permanentă Oradea

Seminarul marchează lansarea unui nou centru partener în promovarea educaţiei continue: Centrul Judeţean de Resurse şi de Asistenţă Educaţională Bihor. În cadrul seminarului vor fi prezentate statutul, activităţile şi rolurile centrului de învăţare permanentă din Oradea, precum şi direcţiile de promovare locale şi regionale a unei noi profesii didactice: Facilitatorul de învăţare permanentă în şcoală.

În cadrul seminarului va fi organizat şi un atelier de lucru- Facilitatorul de învăţare permanentă în școală: statut, roluri și responsabilităţi -cu scopul de a discuta şi de a deschide premisele unui potenţial profil al facilitatorului  de învățare permanentă în școală și vor fi colectate propuneri şi observaţii din partea participanților cu privire la responsabilitățile şi rolul acestuia, dar si referitoare la activităţi ce pot fi desfăşurate la nivelul centrului de învaţare permanentă.

Evenimentul va reuni inspectori școlari, directori, consilieri, cadre didactice, reprezentanți ai organizațiilor non-guvernamentale și alți actori regionali și locali din județul Bihor, interesați de activitățile de educație permanentă adresate elevilor, organizate atât în școală, cât și în afara acesteia.

Acest seminar este organizat în cadrul proiectului POSDRU/57/1.3./S/30074: „Facilitator pentru învăţarea permanentă în școală – o nouă profesie didactică pentru o școală care învaţă!” Proiectul vizează dezvoltarea în perioada următoare a unui program național de specializare a inspectorilor și cadrelor didactice în domeniul dezvoltării de programe de învățare permanentă în școală, la nivel local și regional şi implementarea unor metodologii specifice de dezvoltare a programelor de educație permanentă în școală, în vederea îmbunătățirii ofertei de activități extrașcolare cu valențe în domeniul învățării permanente la nivelul învățământului preuniversitar.

Prezența dumnevoastră la acest eveniment ne va onora și va reprezenta un real sprijin pentru planificarea activităților viitoare ale proiectului la nivelul județului Bihor.

Seminarul va avea loc  în data de 29 octombrie 2013, între orele 10:00-14:00 la Centrul Judeţean de Resurse şi de Asistenţă Educaţională Bihor (Str. Gheorghe Baritiu, nr 9, Oradea).

Pentru confirmări sau mai multe detalii ne puteţi contacta la numerele de telefon, 031.428.24.44/ 0733.077.909, sau prin e-mail la, simionruxandra@yahoo.com, persoana de contact: Ruxandra Simion.

Program:

09:00-09.30 Înregistrarea participanţilor
9.30-9.45 Cuvânt de deschidere:  Simona Tănase Manager de proiect Ministerul Educaţiei Naționale
9.45-11.00 Prezentarea rezultatelor preliminare ale cercetării privind profilul facilitatorului de învăţare permanentă în școală 

Magdalena Balica și Ciprian Fartușnic

Institutul de Științe ale Educației

11:00-11:30 Pauză de cafea
11:30-13:30 Facilitatorul de învăţare permanentă în școală: statut, roluri și responsabilităţi  Dezbatere Moderator: Magdalena Balica și Ciprian Fartușnic
13.30-14.00 Concluzii şi propuneri pentru activități viitoare la nivelul județului Bihor
14.00 Masa de prânz
 

Conferinţă anuală

Organizarea şi implementarea centrelor de învăţare permanentă

27-28 august 2013

Mamaia, Constanţa

Invitaţie

Ministerul Educaţiei Naționale

în parteneriat cu

Institutul de Științe ale Educației

Big Media Relaţii Publice

și The Red Point SA

are onoarea să vă invite la conferinţa

Organizarea şi implementarea centrelor de învăţare permanentă

 

Conferinţa va reuni reprezentanţii tuturor centrelor de învăţare permanentă din cadrul proiectului Facilitator pentru învăţarea permanentă în şcoală- o nouă calificare didactică pentru o şcoala care învaţă! interesaţi de noi metode de promovare si diseminare a rezultatelor din proiect la nivel naţional. Scopul conferinţei este acela de a stabili împreuna cu reprezentanţii centrelor din Oradea, Suceava, Braşov, Târgovişte, Piteşti, Cluj-Napoca, Bucureşti, un regulament de organizare şi implementare a centrelor de învăţare permanentă, care vor functiona la nivel national, ca entitati de formare în educaţia continua, de informare şi diseminare a activităţilor desfăşurate în cadrul proiectului.

În cadrul conferinţei va fi lansat portalul de învătare permanentă în şcoală, www.invatarepermanenta.ro, şi vor fi prezentate aplicaţiile online de promovare ale proiectului şi ale centrelor de învăţare permanentă.

Conferinţa va avea loc în perioada 27-28 august 2013, în cadrul Complexului Phoenicia Majestic Mamaia.

Evenimentul este organizat în cadrul proiectului POSDRU/57/1.3./S/30074: Facilitator pentru învăţarea permanentă în școală – o nouă profesie didactică pentru o școală care învaţă!” Proiectul vizează dezvoltarea în perioada următoare a unui program național de specializare a inspectorilor și cadrelor didactice în domeniul dezvoltării de programe de învățare permanentă în școală, la nivel local și regional şi implementarea unor metodologii specifice de dezvoltare a programelor de educație permanentă în școală, în vederea îmbunătățirii ofertei de activități extrașcolare cu valențe în domeniul învățării permanente la nivelul învățământului preuniversitar.

 

Program:

ZIUA I- 27 august 2013
17:30-18:00 Prezentarea obiectivelor şi a programului întâlnirii Prezentarea participanţilor 
18:00-18:30 Prezentarea proiectului şi a stadiului de implementare a activităţilor
18:30-20:00 Atelier privind analiza nevoilor centrelor şi a potentialelor grupuri ţintă
20:30 Cină
  ZIUA II- 28 august 2013
9:30-10:00 Înregistrarea participanţilor
10:00-10:30 Analiza unor modele de funcţionare a centrelor de educaţie permanentă
10:30-12:00 Elaborarea statutului centrelor: Misiune, Obiective, Activităţi
12:00-13:30 Elaborarea statutului centrelor: Finanţare, Parteneriat, Reţea
13:30-14:00 Masa de prânz
14:00-15:00 Elaborarea planului de activitate al centrelor pentru anul şcolar 2013/2014
15:00-15:30 Portal pentru invatarea permanenta în şcoală – prezentare funcţionalităţi
15:30-16:00 Concluzii şi planuri de viitor

Comunicat de presă

 

Conferinta nationala de promovare si organizare a centrelor de invatare permanenta

Ministerul Educatiei Nationale in parteneriat cu Institutul de Stiinte ale Educatiei, The Red Point si agentia BiG Media Relatii Publice organizeaza o conferinta in vederea stabilirii de noi perspective si roluri in promovarea si organizarea centrelor de invatare permanenta la nivel national. Conferinta nationala va avea loc in perioada 27-28 august 2013, in cadrul Complexului Phoenicia Majestic Mamaia.

Evenimentul va reuni reprezentantii tuturor Centrelor de invatare permanenta din cadrul proiectului Facilitator pentru invatarea permanenta in scoala- o noua calificare didactica pentru o scoala care invata!- Oradea, Cluj-Napoca, Suceava, Targoviste, Brasov, Pitesti, Bucuresti. Scopul conferintei este acela de a stabili un regulament de functionare si organizare a centrelor de invatare permanenta, prin care acestea vor fi pozitionate la nivel national ca centre de formare in educatia continua si de informare, diseminare a activitatilor desfasurate in cadrul proiectului.

In cadrul conferintei va fi lansat si portalul pentru invatarea permanenta in scoala- www.invatarepermanenta.ro- si vor fi prezentate functionalitatile si aplicatiile utilizate de reprezentantii centrelor in promovarea proiectului si a cursurilor de Facilitator pentru invatarea permanenta in scoala.

Conferinta este organizatain cadrul proiectului POSDRU/57/1.3./S/30074: Facilitator pentru invatarea permanenta in scoala – o noua profesie didactica pentru o scoala care invata!”Proiectul vizeaza dezvoltarea in perioada urmatoare a unui program national de specializare a inspectorilor si cadrelor didactice in domeniul dezvoltarii de programe de invatare permanentain scoala, la nivel local si regional si implementarea unor metodologii specifice de dezvoltare a programelor de educatie permanentain scoala, in vederea imbunatatirii ofertei de activitati extrascolare cu valente in domeniul invatarii permanente la nivelul invatamantului preuniversitar.

Contact media:

RuxandraSimion

Expert comunicare- BiG Media RelatiiPublice

Telefon: 0733.077.909

E-mail: simionruxandra@yahoo.com

 

COMUNICAT DE PRESA

Centrul de invatare permanenta din Targoviste isi lanseaza identitatea vizuala

Centrul de invatare permanenta din Targoviste isi lanseaza propria identitate vizuala si un nou program de activitati dedicate educatiei continue si non-formale.  Consiliul Judetean de Resurse si Asistenta Educationala  Dambovita a fost numit unul dintre centrele pilot pentru dezvoltarea invatarii pe tot parcursul vietii, lansand odata cu inceperea noului an scolar, identitatea si conceptul propriu in educatie: KREA.

Centrul KREA isi propune sa identifice la nivelul comunitatii si al scolii, nevoile de educatie permanenta, atat ale profesorilor, cat si ale elevilor si sa ofere proiecte si programe educationale personalizate, cu scopul de a dezvolta noi competente in randul elevilor si sa le ofere oportunitatea participarii la activitati extra-curriculare diverse.

Printre proiectele centrului KREA se numara cursuri de educatie parentala, „Educam Asa”, programe de consliere in problematica educatiei copilului, „Scoala Parintilor”, cursuri dedicate cadrelor didactice: „Noi modalitati de abordare a cursurilor optionale” si „Exploreaza creativitatea”, activitati extra-scolare si de educatie non-formala pentru elevi: „ Curs-instrumente percutie” si „Educatie pentru securitatea personala”, iar ca element de noutate, cursuri si programe dedicate persoanelor de varsta a treia menite sa imbunatateasca comunicarea dintre bunici si nepoti: „Internet pentru bunici” si „Junior+Senior=Echipa”.

Activitatile desfasurate in cadrul Centrului de invatare permanenta KREA  sunt programate  pana in luna mai a anului 2014, fiind asteptati parinti, elevi si profesori din tot judetul Dambovita.

Centrul pilot pentru devoltarea invatarii permanente pe tot parcursul vietii KREA, a fost deschis in cadrul proiectului „Facilitator pentru invatarea permanenta in scoala- o noua calificare didactica pentru o scoala care invata!”. Proiectul vizeaza implementarea unui program national de formare a facilitatorilor de invatare permanenta, pe baza unei metodologii de formare in sistem blended learning.

 

Seminar

Facilitatorul de invatare permanenta in sacoala: statut, roluri si responsabilitati

Brasov, 17 iunie 2013

Seminarul dedicat Facilitatorului de invatare permanenta a fost organizat si in centrul partener din Brasov, in data de 17 iunie 2013, la sediul C.J.R.A.E. Brasov.La eveniment au participat reprezentanti ai scolilor si colegiilor nationale din Brasov cu activitate si proiecte desfasurate in domeniul invatarii permanente, reprezentanti ai centrelor educationale locale, consilieri si mentori scolari.

Invitatie:

Ministerul Educaţiei Naționale

în parteneriat cu

Institutul de Științe ale Educației

Big Media Relaţii Publice

și The Red Point SA

are onoarea să vă invite la seminarul

Facilitatorul de învăţare permanenta in școala: statut, roluri și responsabilitati

In cadrul seminarului se va organiza un atelier de lucru ce va reuni inspectori școlari, directori, consilieri, cadre didactice, reprezentanți ai organizațiilor non-guvernamentale și alți actori regionali și locali din judeţul Braşov, interesați de activitațile de educație permanenta adresate elevilor, organizate atat in școala, cat și in afara acesteia. Scopul atelierului este acela de a creiona impreuna intr-o atmosfera deschisa, creativa si constructiva, posibilele roluri și responsabilitați pentru o noua profesie didactica: Facilitatorul de invăţare permanentă in școala.

Acest seminar este organizat in cadrul proiectului POSDRU/57/1.3./S/30074: „Facilitator pentru invatarea permanenta in școala – o noua profesie didactica pentru o școala care invata!” Proiectul vizează dezvoltarea în perioada urmatoare a unui program național de specializare a inspectorilor și cadrelor didactice in domeniul dezvoltarii de programe de invațare permanenta in școala, la nivel local și regional si implementarea unor metodologii specifice de dezvoltare a programelor de educație permanenta in școala, în vederea imbunatațirii ofertei de activitați extrașcolare cu valențe in domeniul invațarii permanente la nivelul invațamantului preuniversitar.

In cadrul seminarului vor fi prezentate rezultatele preliminare ale unei cercetari privind un potențial profil al facilitatorului de invațare permanenta in școala și vor fi colectate propunerile participanților cu privire la statutul, rolurile și responsabilitațile acestuia.

Prezența dumnevoastra la acest eveniment ne va onora și va reprezenta un real sprijin pentru planificarea activitaților viitoare ale proiectului la nivelul județului Braşov.

Seminarul va avea loc  in data de 17 iunie 2013, intre orele 10.00-14.30 la Centrul Judeţean de Resurse şi de Asistenţă Educaţională Braşov (Str. Aurel Vlaicu, Nr 26B, Braşov).

Pentru confirmari sau mai multe detalii ne puteti contacta la numerele de telefon, 031.428.24.44/ 0733.077.909, sau prin e-mail la, simionruxandra@yahoo.com, persoana de contact: Ruxandra Simion

Program:

9:30-10:00 Inregistrarea participantilor
10:00-10:15 Cuvant de deschidere:  Simona Tanase Manager de proiect Ministerul Educatiei Nationale
10:15-11:15 Prezentarea rezultatelor preliminare ale cercetarii privind profilul facilitatorului de invatare permanenta in scoala  Magdalena Balica si Ciprian Fartusnic Institutul de Stiinte ale Educatiei
11:15-11:45 Pauza de cafea
11:45-13:45 Facilitatorul de invatare permanenta in scoala: statut, roluri si responsabilitati- Dezbatere  Moderator: Magdalena Balica si Ciprian Fartușnic
13:45-14:30 Concluzii si propuneri pentru activitati viitoare la nivelul judetului Targoviste
14:30 Masa de pranz 

 

Comunicat de presa:

Seminar de invatare permanta la Brasov

Ministerul Educatiei Nationale in parteneriat cu Institutul de Științe ale Educației, Big Media Relatii Publice, The Red Point SA  realizeaza in luna iunie un seminar dedicat invațarii permanente.  Activitațile fac parte din proiectul Facilitator pentru invatarea permanenta in școala – o noua profesie didactica pentru o școala care invata și au ca scop introducerea calificarii didactice de facilitator.

Seminarul va avea loc  in data de 17 iunie 2013, intre orele 10.00-14.30 la Centrul Judeţean de Resurse şi de Asistenţă Educaţională Braşov (Str. Aurel Vlaicu, Nr 26B, Braşov).

La eveniment vor fi prezenti inspectori școlari, directori, consilieri, cadre didactice, reprezentanți ai organizațiilor non-guvernamental, preocupati de activitațile de educație permanenta. Scopul seminarului este acela de a afla rolul si responsabilitațile acestei noi profesii didactice.

In cadrul seminarului vor fi prezentate rezultatele preliminare ale unei cercetari privind un potențial profil al facilitatorului de invațare permanenta in școala și vor fi colectate propunerile participanților cu privire la statutul, rolurile și responsabilitațile acestuia.

Proiectul „Facilitator pentru invatarea permanenta in școala – o noua profesie didactica pentru o școala care invata!” vizeaza dezvoltarea in perioada urmatoare a unui program național de specializare a inspectorilor și cadrelor didactice in domeniul dezvoltarii de programe de invațare permanenta in școala, la nivel local și regional si implementarea unor metodologii specifice de dezvoltare a programelor de educație permanenta in școala, in vederea imbunatațirii ofertei de activitați extrașcolare cu valențe in domeniul invațarii permanente la nivelul invațamantului preuniversitar.

Seminar

Facilitatorul de invatare permanenta in sacoala: statut, roluri si responsabilitati

Pitesti, 30 mai 2013

Seria seminariilor regionale dedicate invatarii permanente a continuat si in centrul partener al proiectului- Colegiul National Alexandru Odobescu din Pitesti. Seminarul a avut loc in data de 30 mai 2013 in orasul Pitesti si a avut ca tema principala realizarea profilului Facilitatorului de invatare permanenta si stabilirea rolului, statutului si reponsabilitatilor acestuia, impreuna cu invitatii prezenti la eveniment.

Invitatie:

Ministerul Educaţiei Naționale

în parteneriat cu

Institutul de Științe ale Educației

Big Media Relatii Publice

și The Red Point SA

are onoarea să vă invite la seminarul

Facilitatorul de învăţare permanenta in școala: statut, roluri și responsabilitati

In cadrul seminarului se va organiza un atelier de lucru ce va reuni inspectori școlari, directori, consilieri, cadre didactice, reprezentanți ai organizațiilor non-guvernamentale și alți actori regionali și locali din județul Piteşti, interesați de activitațile de educație permanenta adresate elevilor, organizate atat in școala, cat și in afara acesteia. Scopul atelierului este acela de a creiona impreuna intr-o atmosfera deschisa, creativa si constructiva, posibilele roluri și responsabilitați pentru o noua profesie didactica: Facilitatorul de invatare permanenta in școala.

Acest seminar este organizat in cadrul proiectului POSDRU/57/1.3./S/30074: „Facilitator pentru invatarea permanenta in școala – o noua profesie didactica pentru o școala care invata!” Proiectul vizeaza dezvoltarea in perioada urmatoare a unui program național de specializare a inspectorilor și cadrelor didactice in domeniul dezvoltarii de programe de invațare permanenta in școala, la nivel local și regional si implementarea unor metodologii specifice de dezvoltare a programelor de educație permanenta in școala, in vederea imbunatațirii ofertei de activitați extrașcolare cu valențe in domeniul invațarii permanente la nivelul invațamantului preuniversitar.

In cadrul seminarului vor fi prezentate rezultatele preliminare ale unei cercetari privind un potențial profil al facilitatorului de invațare permanenta in școala și vor fi colectate propunerile participanților cu privire la statutul, rolurile și responsabilitațile acestuia.

Prezența dumnevoastra la acest eveniment ne va onora și va reprezenta un real sprijin pentru planificarea activitaților viitoare ale proiectului la nivelul județului Argeş.

Seminarul va avea loc  in data de 30 mai 2013, intre orele 10.00-14.30 la Colegiul National Alexandru Odobescu din Pitesti, Sala Multimedia (Str. Vasile Parvan, Nr 1).

Pentru confirmari sau mai multe detalii ne puteti contacta la numerele de telefon, 031.428.24.44/ 0733.077.909, sau prin e-mail la, simionruxandra@yahoo.com, persoana de contact: Ruxandra Simion

 

Program:

Joi, 30 mai 2013

10.00-14.30

9:30-10:00 Inregistrarea participantilor
10:00-10:15 Cuvant de deschidere:  Simona Tanase Manager de proiect- Ministerul Educatiei Nationale
10.15-11:15 Prezentarea rezultatelor preliminare ale cercetarii privind profilul facilitatorului de invatare permanenta in scoala  Magdalena Balica si Ciprian Fartusnic Institutul de Stiinte ale Educatiei
11:15-11:45 Pauza de cafea
11:45-13:45 Facilitatorul de invatare permanenta in școala: statut, roluri și responsabilitati- Dezbatere   Moderator: Magdalena Balica si Ciprian Fartusnic
13.45-14.30 Concluzii si propuneri pentru activitati viitoare la nivelul judetului Arges
14.30 Masa de pranz

Comunicat de presa:

Invatarea permanenta a ajuns la Pitesti

Ministerul Educatiei Nationale in parteneriat cu Institutul de Științe ale Educației, Big Media Relatii Publice, The Red Point SA vor desfasura in luna mai un seminar dedicat invațarii permanente.  Activitațile fac parte din proiectul Facilitator pentru invatarea permanenta in școala – o noua profesie didactica pentru o școala care invata și au ca scop introducerea unei noi calificari didactice, de facilitator.

Seminarul va avea loc  in data de  30 mai 2013, intre orele 10.00-14.30 la Colegiul National Alexandru Odobescu din Pitesti, Sala Multimedia (Str. Vasile Parvan, Nr 1).

Seminarul va reuni inspectori școlari, directori, consilieri, cadre didactice, reprezentanți ai organizațiilor non-guvernamental, interesați de activitațile de educație permanenta. Scopul seminarului este acela de a stabili posibilele roluri și responsabilitați pentru o noua profesie didactica . In cadrul seminarului vor fi prezentate rezultatele preliminare ale unei cercetari privind un potențial profil al facilitatorului de invațare permanenta in școala și vor fi colectate propunerile participanților cu privire la statutul, rolurile și responsabilitațile acestuia.

Proiectul „Facilitator pentru invatarea permanenta in școala – o noua profesie didactica pentru o școala care invata!” vizeaza dezvoltarea in perioada urmatoare a unui program național de specializare a inspectorilor și cadrelor didactice in domeniul dezvoltarii de programe de invațare permanenta in școala, la nivel local și regional si implementarea unor metodologii specifice de dezvoltare a programelor de educație permanenta in școala, in vederea imbunatațirii ofertei de activitați extrașcolare cu valențe in domeniul invațarii permanente la nivelul invațamantului preuniversitar.

 

Lansare Centru de Invatare Permanenta Targoviste

Lansarea Centrelor de Educatie Permanenta in cadrul proiectului Facilitator pentru invatarea permanenta in scoala- o noua calificare didactica pentru o scoala care invata! a continuat in orasul Targoviste, unde de asemenea, a fost sustinut un seminar de lucru in vederea dezvoltarii unui nou program de specializare in scoala: Facilitator pentru invatare permanenta. Al doilea seminar de informare din cadrul proiectului, s-a desfasurat in data de 29 martie, in cadrul Scolii Mihai Viteazul din Targoviste. Concomitent cu desfasurarea seminarului, va avea loc lansarea oficiala a Centrului de Invatare Permanenta Targoviste, in prezenta reprezentantilor din partea Ministerului Educatiei Nationale si ai Inspectoratului Scolar Targoviste.

Invitatie:

 

Ministerul Educatiei Nationale

in parteneriat cu

Institutul de Stiinte ale Educatiei

Big Media Relatii Publice

si The Red Point SA

si

CENTRUL DE EDUCATIE PERMANENTA TARGOVISTE

are onoarea sa va invite la seminarul

Facilitatorul de invatare permanenta in scoala: statut, roluri si responsabilitati

In cadrul seminarului se va organiza un atelier de lucru ce va reuni inspectori școlari, directori, consilieri, cadre didactice, reprezentanți ai organizațiilor non-guvernamentale și alți actori regionali și locali din județul Targoviste, interesați de activitațile de educație permanenta adresate elevilor, organizate atat in școala, cat și in afara acesteia. Scopul atelierului este acela de a creiona impreuna intr-o atmosfera deschisa, creativa si constructiva, posibilele roluri și responsabilitați pentru o noua profesie didactica: Facilitatorul de invatare permanenta in școala.

Acest seminar este organizat in cadrul proiectului POSDRU/57/1.3./S/30074: „Facilitator pentru invatarea permanenta in școala – o noua profesie didactica pentru o școala care invata!” Proiectul vizeaza dezvoltarea in perioada urmatoare a unui program național de specializare a inspectorilor și cadrelor didactice in domeniul dezvoltarii de programe de invațare permanenta in școala, la nivel local și regional si implementarea unor metodologii specifice de dezvoltare a programelor de educație permanenta in școala, in vederea imbunatațirii ofertei de activitați extrașcolare cu valențe in domeniul invațarii permanente la nivelul invațamantului preuniversitar.

In cadrul seminarului vor fi prezentate rezultatele preliminare ale unei cercetari privind un potențial profil al facilitatorului de invațare permanenta in școala și vor fi colectate propunerile participanților cu privire la statutul, rolurile și responsabilitațile acestuia.

Prezența dumnevoastra la acest eveniment ne va onora și va reprezenta un real sprijin pentru planificarea activitaților viitoare ale proiectului la nivelul județului Targoviste.

Seminarul va avea loc in data de 29 martie 2013, intre orele 12:30-16.30 la Scoala Mihai Viteazul din Targoviste (Str. Prof. Al. Vasilescu, Nr. 1).

Pentru confirmari sau mai multe detalii ne puteti contacta la numerele de telefon, 031.428.24.44/ 0733.077.909, sau prin e-mail la, simionruxandra@yahoo.com, persoana de contact: Ruxandra Simion

Program:

12:30-13.00 Inregistrarea participantilor
13:00-13.15

Cuvant de deschidere:

Simona Tanase

Manager de proiect

Ministerul Educatiei Nationale

13.15-13.30

Lansarea Oficiala a Centrului de Invatare Permanenta Targoviste

Reprezentant al Inspectorului Școlar Targoviste

Reprezentant al CJRAE Targoviste

13.30-14:30

Prezentarea rezultatelor preliminare ale cercetarii privind profilul facilitatorului de invatare permanenta in scoala

Magdalena Balica si Ciprian Fartusnic

Institutul de Stiinte ale Educatiei

14:30-14:45 Pauza de cafea
14:45-16:15

Facilitatorul de invatare permanenta in scoala: statut, roluri si responsabilitati- Dezbatere

Moderator: Magdalena Balica si Ciprian Fartușnic

16.15-16.30

Concluzii si propuneri pentru activitati viitoare la nivelul judetului Targoviste

16.30 Masa de pranz
 

Lansare Centru de Invatare Permanenta Suceava

In data de 22 martie 2013, a fost lansat Centrul de Educatie Permanenta in orasul Suceava, in cadrul Liceului cu Program Sportiv Suceava. Centrul a fost deschis in cadrul unui seminar de prezentare a Facilitatorului pentru invatare permanenta- „Facilitatorul de invatare permanenta in scoala: statut, roluri si responsabilitati”. Evenimentul a reprezentat un bun prilej pentru planificarea activitatilor viitoare ale proiectului la nivelul judetului Suceava, dar si pentru stabilirea posibilelor roluri si responsabilitati pentru o noua profesie didactica propusa in cadrul proiectului: Facilitator pentru invatarea permanenta in scoala.

Comunicat de presa:

 

Suceava, gazda primului seminar regional dedicat invatarii permanente

Ministerul Educatiei Nationale in parteneriat cu Institutul de Științe ale Educației, Big Media Relatii Publice, The Red Point SA si Centrul de Invatare Permanenta Suceava vor demara, incepand din luna aprilie o serie de evenimente dedicate invațarii permanente. Activitațile fac parte din proiectul Facilitator pentru invatarea permanenta in școala – o noua profesie didactica pentru o școala care invata și au ca scop consultarea actorilor cheie din invațamantul romanesc in scopul introducerii unei noi calificari didactice, de facilitator.

Primul seminar din seria evenimentelor de informare va avea loc in data de 22 martie 2013, intre orele 9.00-14.00 la Liceul cu Program Sportiv Suceava (B-dul George Enescu, nr. 26A).

In cadrul seminarului se va organiza un atelier de lucru ce va reuni inspectori școlari, directori, consilieri, cadre didactice, reprezentanți ai organizațiilor non-guvernamentale și alți actori din județul Suceava, interesați de activitațile de educație permanenta. Scopul atelierului este acela de a creiona, intr-o atmosfera deschisa, creativa si constructiva, posibilele roluri și responsabilitați pentru o noua profesie didactica. In cadrul seminarului vor fi prezentate rezultatele preliminare ale unei cercetari privind un potențial profil al facilitatorului de invațare permanenta in școala și vor fi colectate propunerile participanților cu privire la statutul, rolurile și responsabilitațile acestuia.

Concomitent cu desfașurarea seminarului, va avea loc lansarea oficiala a Centrului de Invatare Permanenta Suceava, in prezența reprezentanților din partea Ministerului Educației Nationale și ai Inspectoratului Școlar Suceava.

Proiectul „Facilitator pentru invatarea permanenta in școala – o noua profesie didactica pentru o școala care invata!” vizeaza dezvoltarea in perioada urmatoare a unui program național de specializare a inspectorilor și cadrelor didactice in domeniul dezvoltarii de programe de invațare permanenta in școala, la nivel local și regional si implementarea unor metodologii specifice de dezvoltare a programelor de educație permanenta in școala, in vederea imbunatațirii ofertei de activitați extrașcolare cu valențe in domeniul invațarii permanente la nivelul invațamantului preuniversitar.

Contact media- Ruxandra Simion: telefon: 0733.077.909; mail:simionruxandra@yahoo.com.

Program:

9:00-9.30

Inregistrarea participantilor

9.30-9.45

Cuvant de deschidere:

Simona Tanase

Manager de proiect

Ministerul Educatiei Nationale

9.45-10.00

Lansarea Oficiala a Centrului de Invatare Permanenta Suceava

Reprezentant al Inspectorului Scolar Suceava

Reprezentant al CJRAE Suceava

10.00-11:00

Prezentarea rezultatelor preliminare ale cercetarii privind profilul facilitatorului de invatare permanenta in scoala

Magdalena Balica si Ciprian Fartusnic

Institutul de Stiinte ale Educatiei

11:00-11:30

Pauza de cafea

11:30-13:30

Facilitatorul de invatare permanenta in școala: statut, roluri și responsabilitati- Dezbatere

Moderator: Magdalena Balica si Ciprian Fartusnic

13.30-14.00

Concluzii si propuneri pentru activitati viitoare la nivelul judetului Suceava

14.00

Masa de pranz

Seminar

„Invatarea permanenta si metode de educatie nonformala in scoala!”

27 noiembrie 2012, Bucuresti

Seminarul si-a propus promovarea metodelor de educatie nonformala aplicate la nivelul scolilor din Bucuresti, dar si prezentarea initiativelor institutiilor de invatamant si proiectelor de invatare nonformala. Evenimentul a fost organizat in data de 27 noiembrie 2012, la Grand Hotel Continental, Bucuresti, iar toti profesorii invitati au avut posibilitatea de a-si promova propriile proiecte educationale organizate pentru elevi si de a-si creiona noi alternative de formare educationala in cadrul atelierelor de lucru sustinute pe parcursul evenimentului.

Comunicat de presa:

Scolile din Bucuresti sustin educatia nonformala

Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului organizeaza in data de 27 noiembrie 2012, seminarul de prezentare cu tema “Invatarea permanenta si metode de educatie nonformala in scoala”, dedicat profesorilor si elevilor cu disponibilitate in imbunatatirea orizonturilor profesionale prin participarea la ateliere de lucru creative de invatare nonformala si proiecte extra-curriculare.

Evenimentul are loc in cadrul proiectului “Facilitator pentru invatarea permanenta in scoala – o noua calificare didactica pentru o scoala care invata!”, contract nr. POSDRU/57/1.3./S/30074, sustinut de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului in parteneriat cu Institutul de Stiinte ale Educatiei, Red Point SA si BiG Media Relatii Publice SRL, finantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa Prioritara 1, Domeniul Major de Interventie 1.3.

Scolile din Bucuresti sunt invitate la Grand Hotel Continental Bucuresti, incepand cu orele 11:00, sa descopere si sa creeze cele mai frumoase proiecte de educatie nonformala pentru elevii lor.

Seminarul isi propune promovarea metodelor de educatie nonformala aplicate la nivelul scolilor din Bucuresti, prezentarea initiativelor institutiilor de invatamant si proiecte ce au sustinut activitati de invatare nonformala. Scolile invitate au oportunitatea de a-si prezenta proiectele educationale si de a crea propriile alternative de formare educationala prin intermediul atelierelor de lucru din cadrul evenimentului.

Workshop-urile vor oferi cadrelor didactice posibilitatea de socializare si vor crea un mediu prielnic schimbului de experienta. De asemenea, elevii participanti la seminarul de educatie nonformala vor completa proiectele planificate de profesori cu nevoile directe ale acestora.

La eveniment vor participa scoli si colegii nationale care pot oferi un exemplu de succes prin prisma activitatilor extra-curriculare si organizatii care prin profilul lor sustin educatia non-formala in scoala.

Contact media- Ruxandra Simion: telefon: 0733.077.909; mail: simionruxandra@yahoo.com.

Program:

11:00-11:30 Primire si inregistrare participanti. Welcome coffee
11.30-11.40 Deschidere eveniment. 

Prezentarea proiectului „Facilitator pentru invatarea permanenta in scoala-o noua calificare didactica pentru o scoala care invata!”

Simona Tanase

Manager Proiect Beneficiar

Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului

11.40-12.00  

Prezentarea sistemului blended-learning destinat formarii facilitatorilor de invatare permanenta

Valentin Ifrim – Expert coordonare echipa implementare, The Red Point SA (partener proiect)

12.00-12.20 Educatie nonformala? De ce, unde, pentru cine si cum?   Magdalena Balica – Cercetator stiintific, Institutul de Stiinte ale Educatiei (partener proiect)
  12.20 -12.40 Evolutia comunicarii in contextul dezoltarii noilor tipuri de media contemporane 

Sebastian Oprita- Colegiul National Ion Neculce

12.40-13.10

Profesor=Coach

Coaching si dezvoltare personala prin teatru si improvizatie

Teatru Forum ca mijloc de socializare intre elevi si profesori si elevi

Orlando Petriceanu – Colegiul National Ion Neculce

13.10-13.20 Pauza de cafea
  13.20-14.20 Ateliere de lucru pe educatie nonformala- Visul meu! 

Magdalena Balica – Cercetator stiintific, Institutul de Stiinte ale Educatiei (partener proiect)

14.20-14.30 Sesiune Q&A  Inchiderea evenimentului
14:30-15:30 Lunch

Targul educational

„Zilele Invatarii Permanente”

24-26 iunie 2012, Palatul Copiilor Bucuresti

„Zilele Invatarii Permanente” a fost primul targ educational dedicat excluziv invatarii permenante si educatiei nonformale. Evenimentul a fost dedicat tuturor celor care activeaza in mediul educational- profesori, elevi, studenti, cadre universitare, scoli, licee, organizatii culturale. Au fost invitate institutii de invatamant de stat si particular, institutii non-guvernamentale si culturale, chiar si companii private care au dorit sa isi prezinte ofertele si activitatile educationale extrascolare in cadrul unui eveniment de promovare a educatiei informale si non-formale.Pentru copii, au fost organizate workshop-uri de dezvoltare personala (pictura, teatru, dans, literatura), iar la sfarsitul evenimentului au fost oferite premii scolilor si institutiilor cu cele mai mai de succes proiecte de educatie nonformala si cu cele mai bune rezultate obtinute.

Comunicat de presa:

Ministerul Educatiei organizeaza primul targ de învatare permanenta din Romania

Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului va desfasura în luna iunie targul educational „Zilele Invatarii Permanente”, primul eveniment dedicat activitatilor extra-scolare din invatamantul de stat si particular. Parintii, copiii si profesorii sunt invitati in perioada 24-26 iunie, la Palatul Copiilor din Bucuresti, sa descopere si sa se implice în cele mai bune proiecte de educatie non-formala ale scolilor si organizatiilor culturale din Bucuresti si sa participe la workshop-uri creative.

„Zilele Invatarii Permanente” ofera oportunitatea tuturor scolilor, ONG-urilor sau companiilor private cu activitati desfasurate în interesul copiilor, sa îsi prezinte oferta educationala si proiectele de dezvoltare personala. Evenimentul va concentra toate metodele de învatare, va pune la dispozitia copiilor si parintilor alternative de formare educationala si va fi un prilej important pentru profesori sa socializeze si sa împartaseasca din propriile experiente cu elevii. Copiii vor putea participa la diferite workshop-uri de pictura, teatru, dans sau literatura, iar la sfarsitul evenimentului vor fi oferite premii scolilor cu cele mai relevante activitati întreprinse cu elevii sai si cu cele mai bune rezultate obtinute.

Ceea ce aduce nou acest eveniment în domeniul LifeLong Learning este dezvoltarea de activitati de formare continua care sustin personalul didactic pentru a contribui la perfectionarea competentelor cheie si profesionale ale elevilor, valorizand în mod constant oferta de programe scolare.

La targ au confirmat participarea organizatii non-guvernamentale precum, Organizatia SOS Satele Copiilor Romania si Asociatia C.S.A.M Olimpic, Colegiile Nationale Octav Onicescu si Ion Neculce, gradinitele particulare BlueBell, Olga Gudynn International School si SmartKids, scoala de muzica Rock School si multi altii.

Evenimentul este sustinut de clopotel.ro, calificativ.ro, copilul.ro, metropotam.ro, gradinite.com, eurodesk.ro, urbankid.ro, mamicamea.ro, lumebuna.ro, televiziuneaelevilor.ro.

Evenimentul este realizat în cadrul proiectului POSDRU/57/1.3./S/30074 “Facilitator pentru învatarea permanenta în scoala – o noua calificare didactica pentru o scoala care învata!”, sustinut de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului în parteneriat cu Institutul de Stiinte ale Educatiei, Red Point SA si BiG Media Relatii Publice SRL si este finantat din Fondul Social European – Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa Prioritara 1, Domeniul Major de Interventie 1.3.

Contact media- Ruxandra Simion: telefon: 0733.077.909; mail: simionruxandra@yahoo.com.

Comunicat de presa- Lansare Workshop-uri:

Workshop-uri gratuite pentru copii la primul targ educational de invatare permanenta

Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului invita toti copiii, in perioada 24-26 iunie, la Palatul Copiilor din Bucuresti, sa participe la targul educational Zilele Invatarii Permanente, primul eveniment dedicat educatiei continue si activitatilor extrascolare din invatamantul de stat si particular.

Copiii sunt asteptati sa participe la workshop-uri gratuite de inteligenta emotionala, de fotografie si ilustratie de carte, ateliere de pictura si desen, training-uri de Public Speaking si Leadership si educatie prin miscare. Evenimentele sunt dedicate copiilor cu varste cuprinse intre 5 si 15 ani. Toti cei care participa la workshop-urile desfasurate in cadrul targului se pot inscrie la tombola evenimentului unde pot castiga puzzle-uri 3D de la Nicoro Trading, carti pentru copii de la Editura Anteea sau materiale didactice de la Eurodidactica.

La eveniment vor participa institutii scolare de stat (Colegiul National Ion Neculce, Colegiul National Octav Onicescu&Asociatia pentru Dialog Intercultural), gradinite particulare si de stat (Gradinita Olga Gudynn International School, Gradinita Blue Bell, Gradinita Smart Kids, Gradinita de Hipoacuzici), celebra scoala de muzica – Rock School, Chelgate Romania – Consultantul Reprezentantei Comisiei Europene in Romania (RCE) care implementeaza o campanie de informare in scoli si licee – Europa Casa Noastra, Book Club Event – NextSteve – companie specializata in traininguri de dezvoltare personala pentru copii, Asociatia C.S.A.M. Olimpic, Organizatia SOS Satele Copiilor Romania, Jocurile Educationale – primul magazin online de unelte psihoeducationale, instrumente nonformale si jocuri creative, Eurodidactica – furnizor important de materiale didactice in invatamantul romanesc, Centrul de cultivare a creativitatii – Creative Arts si Televiziunea Elevilor .

Targul se desfasoara in cadrul Proiectului - Facilitator pentru invatarea permanenta in scoala – o noua calificare didactica pentru o scoala care invata! si isi propune sa promoveze programele de educatie nonformala, activitatile extrascolare si proiectele educationale de invatamant din cadrul institutiilor de stat din Romania, precum si implicarea copiilor si profesorilor in perfectionarea ofertelor educationale.

Evenimentul este sustinut de: Clopotel.ro, Copilul.ro, Calificativ.ro, Metropotam.ro, Gradinite.com, Eurodesk.ro, Urbankid.ro, Lumebuna.ro, Televiziunea Elevilor, Nicoro Trading, Editura Anteea si Eurodidactica.

Pentru informatii suplimentare, va rugam sa ne contactati: e-mail: ruxandra.simion@bigpr.ro, telefon: 0733. 077. 909, persoana de contact: Ruxandra Simion

Evenimentul este realizat in cadrul proiectului POSDRU/57/1.3./S/30074 “Facilitator pentru invatarea permanenta in scoala – o noua calificare didactica pentru o scoala care invata!”, sustinut de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului in parteneriat cu Institutul de Stiinte ale Educatiei, Red Point SA si BiG Media Relatii Publice SRL si este finantat din Fondul Social European – Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa Prioritara 1, Domeniul Major de Interventie 1.3.

 

Program Workshop-uri:

  Duminica 24 iunie 2012
11:00-13:00 „Inteligenta emotionala prin fotografie” sustinut de Colegiul National Ion Neculce
13:30- 15:00 „Ilustratie de carte” sustinut de Colegiul National Ion Neculce
15:30-18:00 „Sa invatam jucandu-ne” Sustinut de Echipa SOS Masina cu Jucarii
  Luni, 25 iunie 2012
11:00-13:00 „Portret de familie” sustinut de Colegiul National Ion Neculce
13:00-14:00 Training de Public Speaking „Speak Up” organizat de NextSteve Trainings si sustinut de trainerul Alina Burlacu
15:00-16:00 Training de Leadership- “ Follow me” organizat de NextSteve Trainings si sustinut de trainerul Alina Burlacu
17:00-18:00 Poate ca sunt un curcubeu – Atelier inteligenta emotionala cu jucarii educationale, sustinut de Jucarii Educationale
  Marti, 26 iunie 2012
11:00-12:00 „Educatie prin miscare” sustinut de Asociatia C.S.A.M. Olimpic
12:30-13:30 „Jocuri prin pictura” sustinut de Atelierul Scutaru Cristian
14:00-14:30 Desfasurarea tombolei evenimentului. Acordarea premiilor.
 

Conferinta de lansare a proiectului

„Facilitator pentru invatarea permanenta in scoala- o noua calificare didactica pentru o scoala care invata!”

29 septembrie 2011, Bucuresti

Proiectul Facilitator pentru invatarea permanenta in scoala- o noua calificare didactica pentru o scoala care invata!, a fost lansat in data de 29 septembrie 2011. Obiectivele proiectului sunt formarea a 400 de profesori ca formator si derularea unei campanii de informare despre avantajele noii calificari. Proiectul se va derula in trei centre regionale pilot si va avea ca activitati targuri educationale, workshopuri online, seminarii si traininguri pentru profesori.

Comunicat de presa:

Ministerul Educatiei propune o noua profesie: Facilitatorul, un nou tip de consilier pentru elevi

Ministerul Educatiei si Cercetarii propune introducerea unei noi calificari didactice in scoli, aceea de facilitator. Noua ocupatia urmeaza sa fie acreditata de catre CNFPA in urma unui program de pregatire la care vor participa aproximativ 400 de profesori.

Proiectul initiat de Ministrul Educatiei si Cercetarii are ca titlu „Facilitator pentru invatarea permananta in scoala – o noua calificare didactica pentru o scoala care invata!” si este finantat din Fondul Social European – Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, axa prioritara 1, domeniul major de interventie 1.3. Proiectul se va derula pe o perioada de 3 ani si implica alti trei parteneri : Institutul de Stiinte ale Educatiei, The Red Point SA si BiG Media Relatii Publice.

Obiectivele proiectului sunt formarea a 400 de profesori ca formator si derularea unei campanii de informare despre avantajele noii calificari. Proiectul se va derula in trei centre regionale pilot si va avea ca activitati targuri educationale, workshopuri online, seminarii si traininguri pentru profesori.

Lansarea proiectului va avea loc joi, 29.09.2011 incepand cu ora 10:30 in Sala DIAMOND a hotelului Howard Johnson, Calea Dorobantilor nr 5-7.

La conferinta vor participa d-na Liliana Preoteasa, secretar de stat in cadrul Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, Simona Tanase, manager de proiect si reprezentanti ai partenerilor. Cu aceasta ocazie va fi prezentat un studiu cu tema : „Pregatirea educationala vs experienta profesionala”. Studiul prezinta cati dintre angajatii cu studii superioare au la baza o pregatire educationala din acelasi domeniu. Prezentarea are ca scop realizarea unui portret robot al angajatului, in raport cu pregatirea si aspiratiile sale.

Contact media- Ruxandra Simion: telefon: 0733.077.909; mail: simionruxandra@yahoo.com.

Program:

10:00-10:30

Primirea invitatilor

10:30-10:45

Prezentarea proiectului „Facilitator pentru invatarea permanenta in scoala – o noua calificare didactica pentru o scoala care invata!”

Simona Tanase – Manager proiect, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului (beneficiar proiect)

10:45-11:00

Invatarea de-a lungul intregii vieti – prioritate a sistemului educational romanesc

Liliana Preoteasa – Director general, Directia Generala Educatiei si Invatare pe Tot Parcursul Vietii- Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului

11:00-11:15

Cine este facilitatorul pentru invatarea permanenta? Repere europene si prioritati nationale. Activitati si rezultate asteptate ale proiectului

Magdalena Balica – Cercetator stiintific, Institutul de Stiinte ale Educatiei (partener proiect)

11:15-11:30

Invatarea moderna utilizand instrumentele de blended learning. Prezentare website, portal, comunitate virtuala.

Valentin Ifrim – Expert coordonare echipa implementare, The Red Point SA (partener proiect)

11:30-11:45

Prezentare studiu de caz : Pregatirea educationala vs. Experienta profesionala

Bianca Preda-Expert comunicare, BiG Media Relatii Publice (partener proiect)

11:45-12:15

Pauza

12:15-13:30

Atelier 1: Invatarea de-a lungul intregii vieti – obiectiv al formarii initiale a profesorilor

Moderator: Irina Horga – Cercetator stiintific- Institutul de Stiinte ale Educatiei

Atelier 2: Facilitatorul pentru invatarea permanenta – roluri si responsabilitati la nivelul scolii

Moderator: Eugenia Popescu – Director, Directia Formare Continua a Personalului din Invatamantul Preuniversitar, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului

Atelier 3: Invatarea de-a lungul intregii vieti – prioritate a programelor europene. Exemple de bune practici

Moderator: Corina Leahu – Coordonator programe, Agentia Nationala pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale

13.30-13.45

Concluziile conferintei

Ciprian Fartusnic – Director adjunct, Institutul de Stiinte ale Educatiei

13:45-14:45

Pranz

Comunicat de presa post-eveniment:

Studiu : 74% dintre romani considera ca este nevoie de consilieri de cariera in scoli

Aproximativ trei sferturi din angajatii cu studii superioare cred ca prezenta unui consilier scolar i-ar fi determinat sa ia o alta decizie in ceea ce priveste studiile universitare. Potrivit unui studiu realizat de agentia BiG Media Relatii Publice, introducerea calificarii de facilitator in scoli ar putea determina o mai buna orientare a elevilor catre o cariera care sa se potriveasca aspiratiilor si aptitudinilor acestora.

In prezent, 55% dintre angajati sunt multumiti de domeniul in care lucreaza si de locul de munca ocupat dar 70% dintre cei chestionati sustin ca doresc sa schimbe domeniul de activitate in urmatorii 5 ani. Motivele nemultumirii sunt in cea mai mare parte legate de aspectele financiare si de motivatia pe care o ofera managerii firmelor. Astfel, 41% dintre angajatii nemultumiti au motivatii financiare, 27% invoca lipsa de comunicare cu managerii, 13% relatia defectuoasa cu colegii, 9 % lipsa de perspective de avansare si 5% alte motive.

In ceea ce priveste domeniile unde se observa cel mai mare procent de nemultumire, acestea sunt: sociologie, marketing, jurnalism, consultanta, vanzari. La polul opus gasim domeniul IT, juridic şi financiar-bancar.

Gradul de nemultumire privind cariera aleasa variaza si in functie de varsta. Cei cu varste de până in 30 de ani sunt mai multumiti de cariera aleasa decat cei cu varste cuprinse intre 30 si 45 de ani. Mai exact, ponderea angajatilor multumiti este de 60% la cei cu varste intre 18-30 ani, fata de doar 55% in cazul celei de-a doua categorii.

Motivele nemultumirii fata de actuala profesie sunt explicabile prin faptul ca doar 25% dintre angajati activeaza in domeniul pentru care s-au pregătit. Schimbarea de domeniu a fost cauzata de motive financiare (47%), lipsa posibilitatii de angajare in domeniul respectiv (35%) sau alte motive (18%). 62% dintre cei care nu activează în domeniile pentru care s-au pregătit nu au făcut cursuri de calificare pe domeniul în care lucrează. Majoritatea au participat la traininguri de profil, fara a avea un atestat recunoscut de CNFPA.

Studiul a fost prezentat in cadrul conferintei de lansare a proiectului „Facilitator pentru invatarea permanenta in scoala- o noua calificare didactica pentru o scoala care invata!” desfasurata joi, 29 septembrie, in parteneriat cu Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, Institutul de Stiiinte ale Educatiei si Red Point SA. Evenimentul a prezentat rolul facilitatorului in sfera educationala si modalitatile de promovare si constientizare a conceptului de invatare permanenta.

Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ de 500 de angajati cu studii superioare din mediul urban, cu varste cuprinse intre 18-45 ani, in perioada 1 iulie- 1 august 2011. Cercetarea face parte din proiectul de comunicare realizat pentru proiectul „Facilitator pentru învăţarea permanenta in scoala – o noua calificare didactica pentru o scoala care invata!”, finantat din Fondul Social European – Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, axa prioritara 1, domeniul major de interventie 1.3.

Poze: